
مبارزه با هرزنامه ها در لینکدین
شبکه ی اجتماعی لینکدین در حال راه اندازی سامانه ای است که می تواند با شناسایی علایق کاربر ترافیک هرزنامه های موجود در این شبکه را کاهش دهد.
مقامات لینکدین اعلام کردند برای برطرف کردن این مشکل در حال ایجاد سامانه ای جدید با نام کنترل ترافیک هوایی هستند که می تواند حجم پیام های دریافتی را تا 50 درصد کاهش دهد.
سامانه ی کنترل ترافیک هوایی از نوعی الگوریتم برای یادگرفتن رفتار کاربرها و نوع فعالیت آن ها در لینکدین استفاده می کند. به عنوان مثال زمانی که کاربر به یک صفحه ی خاص مراجعه کند با فرستادن هشداری بیان می کند که موضوع موردنظر در این صفحه قرار دارد. همچنین لینکدین می تواند نحوه ی برقراری ارتباط کاربرها با یکدیگر را تشخیص داده و متوجه شود به چه پیام ها و ایمیل هایی پاسخ می دهد.
لینکدین با استفاده از سامانه ی ترافیک هوایی می تواند از دریافت ایمیل ها و پیغام هایی که کاربر به آن ها علاقه ای نداشته و هرزنامه محسوب می شوند جلوگیری کرده و آن ها مستقیماً به سطل زباله منتقل کند.
سامانه ی کنترل ترافیک هوایی برای مبارزه با هرزنامه ها ایجاد شده است؛ اما می توان از آن برای رفتارشناسی و شناسایی علایق کاربرها نیز استفاده کرد.
___________________________________
1- لینکدین یک شبکه ی اجتماعی بر اساس روابط تجاری است که در سال 2002 افتتاح شد