
فرازهائی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص طرح تکریم ارباب رجوع
نکته ای که امسال اضافه می کنم و به آن تاکید می ورزم ، این است که همه مسئولان در سه قوه ، باید نهضتی رابرای خدمت رسانی به مردم شروع کنند . ممکن است ما انواع و اقسام کارها و برنامه ها را در پیش رو داشته باشیم و اجرا کنیم ، باید در میان آنها آنچه خدمت رسانی عمیقتر و ماندگارتر و زودبازده تر محسوب می شود ، اولویت پیدا کند . به ویژه این کارها باید بیشتر در خدمت قشرهای مستضعف و محروم و محتاج جامعه صورت گیرد . این اقدامات باید مدبرانه و با برنامه ریزی انجام شده و گزارش آن نیز به مردم داده شود. مسئولان باید مردم را در قبال یک گزارش درست و متقن ، مختار به قضاوت کنند تا مردم بتوانند کارآمدی نظام را به چشم ببینند و نسبت به آن قضاوت نمایند .
نهضت خدمت رسانی به مردم یک مبارزه بزرگ و سنگین است ، زیرا خدمت رساندن به عموم مردم با منافع بعضی گروههای خاص تضاد پیدا می کندو این جاست که باید با مبارزه و همت و عزم راسخ وارد میدان شد .
خطاب من به همه مسئولان سه قوه ، کارگزاران کشور و گروههای سیاسی است ؛ این امر را رقابت اصلی بدانید.
امروز در کشور ، رقابت مشروع و مقبول از نظر مردم و ما ، فقط رقابت برای خدمت کردن به مردم است . رقابتهای سیاسی که اغلب بر سر موضوعات پوچ صورت می گیرد،در موارد بسیاری به دعواها و جنجالهای مضر منجر می شود و رقابتی نیست که ما آن را برای کشور و ملت بپذیریم وبپسندیم . هم چنین در اسلام برای قبضه کردن قدرت ، رقابتی وجود ندارد . این را از آن جهت میگویم که عده ای تنها برای کسب قدرت سیاسی تلاش می کنند و به رقابت مشغول اند. بنابراین رقابت صحیح ، مشروع و مقبول ، رقابت در خدمت رسانی به مردم است . همه باید نهضت خدمترسانی به مردم را جدی بگیرند. مردم این امر را مطالبه کنند و مسئولان به برنامه ریزی آن بپردازند . مجریان برنامه ها را به اجرادرآورند و کارآمدی نظام را که دشمن با بیشترین تلاش درصدد انکار آن است، عیناً و به طور ملموس به مردم ثابت کنند.