در حال بارگذاری ...
شنبه 25 مرداد 1404
tvu.ac.ir

17 راهکار عملیانی برای حمایت از کالای ایرانی

با توجه به شعار کارساز سال ۹۷ یعنی «حمایت از کالای ایرانی» که توسط رهبر فرزانه و هوشیار انقلاب اسلامی عنوان شده، لازم است جهت در هم تنیدگی کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی، مباحثی در این رابطه تشریح شود. برای عملیاتی کردن طرح حمایت از کالای ایرانی، به اقداماتی نیازمندیم که به برخی از راهکارهای آن در زیر اشاره می شود:
۱- تمام دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مؤسسات پژوهش اقتصادی در این موضوع مهم اقدام به تهییج و تشویق عناوین پژوهشی و تبلیغی مرتبط کنند.
۳- صدا و سیما درباره کالاهای ایرانی برنامه‌ایی آموزشی در برخی شبکه‌‎ها با حضور تولیدکنندگان بخش نماید.
۴- وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزانی که والدین آنها تولید کننده می‌باشند، فرآیندی را تعریف کند که دانش‌آموزان مبلغ کالاهای والدین خود در غرفه‌های اقتصادی مدارس باشند.
۳- تمام مساجد، تولید‌کنندگان کالای ایرانی را در مساجد خود دعوت نموده، و از آنها درخواست شود، روند رشد تولید خود را برای مردم تشریح نمایند.
۴- تمام تولید کنندگان برای فروش دوستان و همکاران خود، با اطلاعات دریافتی از اجناس تولیدی آنان، اطلاع رسانی و تبلیغ متناسب اجناس خود داشته باشند.
۵- تولید کنندگان برای سرویس‌دهی از شبکه‌های مجازی برای دریافت معایب خود به صورت داوطلب استقبال نموده و در پایان سال به پیشنهاد دهندگان به قید قرعه جایزه بدهند.
۶- خطبه‌های نمازجمعه در مصلی‌های نماز جمعه کشور از تولید‌کنندگان کالاهای ایرانی جهت معرفی کالای خودشان با ثبت نام قبلی از مردم و با حضور در سالن ویژه طراحی شده مرتبط به مباحث اقتصادی حمایت کنند.
۷- مراکز بسیج، کالاهای ایرانی تولید شده توسط بسیجیان کشور را در یک همایش ملی، در سراسر کشور اطلاع‌رسانی نموده و با تخفیف ویژه از کالای ایرانی حمایت کنند.
۸- در کشور یک روز تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شود.
۹- گروه‌های جهادی طلاب و دانشجویان، راهکارهای حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار آموزشی خود در مناطق محروم داشته باشند.
۱۰- بنیاد شهید انقلاب اسلامی، پیشنهادات آمده در وصیت‌نامه شهدا که درباره حمایت از اقتصاد کشور می‌باشد را توسط کارگروهی در رسانه‌ها و سایت‌های خبری و صدا و سیما برنامه‌ریزی و تبلیغ نماید. 
۱۱- سازمان تبلیغات اسلامی با طراحی آرم حمایت از کالای ایرانی به صورت مشترک با دیگر مراکز تبلیغی از تولید کنندگان ایرانی حمایت کنند.
۱۲- وزارت اقتصاد و دارایی توسط عقد قراردادی فیمابین تولید کنندگان و مخترعان و نخبگان اقتصادی، از روند اصلاح تولید داخلی حمایت کند.
۱۳- تولید کنندگان مرزی با تعریف فرآیند اقتصادی مختص خودشان توسط گروه اقتصادی دولت، از صادرات و واردات در تعریف اقتصاد مقاومتی برخوردار و حمایت شوند. 
۱۴- وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی که از تولید کنندگان داخلی با فرآیند اصلاح تولید که توسط نیروهای آنان حمایت شده‌اند تشویق شده و از بودجه‌های تعریف شده حمایتی برخوردار شوند.
۱۵- ایجاد بازار مشترک با تولید کننده‌گان خارجی به همراه آموزش نیروی انسانی آنها که از کالای ایرانی حمایت نموده‌اند. 
۱۶- حمایت ویژه دولت از تولید‌کنندگانی که مصرف کننده‌های ایرانی را در مدار جذب حمایت از اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی قرار بدهند. 
۱۷- وزارت خارجه تبلیغ کالاهای ایرانی را متناسب سفارت‌خانه در برنامه‌های فرهنگی خود تعریف نماید.